la-Constanta.ro     


Fondat 2012     |                     Site dedicat informarii constantenilor.                   |     


Acasa  |  Social  |  Politic  |  Economic  |  Legislatie  Sanatate  |  Medicina  |  Sport  |  Divertisment  |  Anunturi  |  Utile  |  Forum  |  Mall  |  Contact

Bogdan Aurescu: Statele Asiei Centrale sunt interesate să aibă Portul Constanța ca poartă spre Europa

Agerpres

 

Bogdan Aurescu, secretarul de stat din Ministerul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, a declarat, pentru AGERPRES, cu ocazia inaugurării noii linii maritime comerciale de pe Marea Neagră care face legătura între România, Georgia și Ucraina, că acest moment este unul foarte important, în condițiile în care anul trecut țara noastră a avut cu cele două state vecine schimburi comerciale de aproape 2,5 miliarde de dolari.

"Lansarea noii linii maritime între România și Georgia este un moment foarte important pentru care s-au depus mari eforturi și pentru care s-a lucrat foarte mult timp. Au mai existat după cum este știut încercări de a crea această conexiune între România și Georgia, peste Marea Neagră, dar sperăm că de această data va fi un proiect durabil. Este foarte important momentul pentru că astfel potențăm, zic eu, într-un mod exponențial, schimburile economice bilaterale, cu Georgia, care oricum este principalul nostru partener economic din Caucazul de Sud, cu schimburi cifrate anul trecut la peste 420 milioane USD. În egală măsură acest moment este important pentru schimburile comerciale cu Ucraina, care anul trecut au ajuns la aproape 2 miliarde USD, dar sigur că această linie de ferryboat între cele trei țări va contribui și mai mult la întărirea legăturilor economice și comerciale", a afirmat Aurescu.

El a adăugat că este fără îndoială și un impact mai larg, la nivel regional, în zona Asiei Centrale, unde sunt mai multe țări interesate să folosească Portul Constanța ca poartă spre Europa. "Există fără îndoială și un impact mai larg, la nivel regional, pentru că există potențialul extinderii acestei conexiuni de ferryboat dincolo de cea ce înseamnă relația România-Georgia-Ucraina, ca o conexiune între Marea Neagră și Caspica, cu potențial pentru exportul de mărfuri între Caucazul de sud, Asia centrală, Europa centrală și de vest, prin implicarea și altor state precum Azerbaidjan, Armenia, Turkmenistan — partenerul nostru în proiectul Coridorului de transport de mărfuri între Marea Neagră și Marea Caspică. Statele din Asia centrală, precum Kazahstan și Uzbekistan, sunt interesate să aibă România și Portul Constanța ca poartă spre Europa, și în acest sens discutam recent cu ambasadorul Republicii Kazahstan la București și cu președintele Comisiei de politică externă al Parlamentului Uzbek, despre interesul pe care aceste state îl au pentru dezvoltarea acestui coridor de transport de mărfuri. Iată că avem un potențial deosebit în față, cu posibilitatea de extindere către China", a evidențiat secretarul de stat.

Oficialul MAE a menționat că acest proiect are și un impact politic important, în contextul problemelor dintre Federația Rusă și Ucraina. "Regiunea Mării Negre este o zonă cu o situație de securitate deosebită generată de intervenția Rusiei în Ucraina, cu încălcarea dreptului internațional, ceea ce a dus la stricarea balanței de securitate în Marea Neagră. Un astfel de proiect creat de trei state riverane vecine nu face decât să demonstreze că atunci când statele doresc să coopereze într-un spirit deschis, se pot realiza proiecte constructive, precum acesta al liniei maritime de ferryboat inaugurate acum", a afirmat Aurescu.

Revenind la relațiile cu Georgia și Ucraina, secretarul de stat în MAE a subliniat că ambele țări au semnat recent acordurile de asociere și de liber schimb cu Uniunea Europeană, care va facilita reușita legăturii de ferryboat, spre deosebire de alte încercări nereușite de conectare a Constanței cu alte porturi de la Marea Neagră. "Și din acest punct de vedere, este extrem de important că Georgia a început de la 1 octombrie aplicarea provizorie a acordului de liber schimb cu UE. Cred eu că această circumstanță, care este diferită față de momentele trecute, va ajuta și va facilita reușita acestui proiect. În altă ordine de idei sunt și rațiuni economice care demonstrează că este profitabil, mai degrabă, să transporți mărfuri spre și dinspre Georgia și Caucaz sau Asia centrală, peste mare, prin Constanța, decât dinspre Turcia, care la urma urmei este legată de Europa și prin alte rute de transport decât prin Portul Constanța. Dar sigur că realitatea și practica vor dovedi dacă această linie navală de conexiune peste Marea Neagră este și va fi un proiect de succes. Noi, evident sperăm pentru un succes !", a mai spus Aurescu.

Linia maritimă Constanța-Batumi-Ilyichevsk, a cărei inaugurare a avut loc joi la Constanța, este operată de companiile Romcargo Maritim și Ukrferry LLC. Este deservită de nava tip ferryboat/Ro-Ro "Greifswald" 7.971 tdw, are o capacitate de transport de 90 de autotrenuri cu marfă, de până la 16 m lungime, sau 103 vagoane de tren, ori 750 de autoturisme, nava dispunând și de cabine pentru transportul a 150 de pasageri.

Feribotul va pleca din Constanța, în fiecare zi de joi, la ora 23,59, urmând să ajungă la Batumi, duminica, la ora 7,00, după care seara, la ora 21,00 va părăsi portul pentru a se îndrepta către Ilyichevsk (Ucraina), în funcție de partidele de marfă angajate de navlositori. Nava va ajunge miercurea, la orele 7,00, din Portul Ilyicevsk și va părăsi portul la orele 21,00, urmând ca joia, la orele 16,00, să ajungă din nou la Constanța.

La început, linia va fi operabilă doar în varianta de transport auto (Ro-Ro), urmând ca în perioada următoare să fie disponibilă și pentru transportul feroviar, după adaptarea ecartamentelor din terminalele feroviare din portul georgian și ucrainean.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, abonează-te gratuit la Newsletter trimițând site-ul de care ești interesat(ă) și adresa ta de e-mail la office@la-romania.ro.

 


laAnunt.ro |eMedic.ro     |     LaMedic.ro     |     laExecutareSilita.ro     |     laHotel.ro     |     laZiar.ro     |     la-Facultate.ro     |     la-Firma.ro     |     la-Mall.ro     |     la-Masa.ro     |     la-Televizor.ro     |     Spune-ti parerea.ro

la-Romania.ro     |     la-AlbaIulia.ro |     la-Alexandria.ro     |     la-Arad.ro     |     la-Bacau.ro     |     la-BaiaMare.ro     |     la-Balti.ro     |     la-Barlad.ro | la-Bistrita.ro     |     la-Botosani.ro     |     la-Braila.ro     |     la-Brasov.ro     |     la-Bucuresti.ro     |     la-Buzau.ro     |     la-Calarasi.ro     |     la-Chisinau.ro     |     la-ClujNapoca.ro     |     la-Craiova.ro     |     la-Deva.ro     |     la-DrobetaTurnuSeverin.ro     |     la-Focsani.ro     |     la-Galati.ro     |     la-Giurgiu.ro     |     la-Hunedoara.ro|la-Iasi.ro     |     la-Medias.ro |la-MiercureaCiuc.ro     |     la-Onesti.ro | la-Oradea.ro     |     la-PiatraNeamt.ro     |     la-Pitesti.ro     |     la-Ploiesti.ro     |     la-RamnicuSarat.ro|la-RamnicuValcea.ro     |     la-Resita.ro     |     la-Roman.ro | la-SatuMare.ro     |     la-SfantuGheorghe.ro     |     la-Sibiu.ro     |     la-Slatina.ro     |     la-Slobozia.ro     |     la-Suceava.ro     |     la-Targoviste.ro     |     la-TarguJiu.ro     |     la-TarguMures.ro     |     la-Timisoara.ro     |     la-Tulcea.ro     |     la-Turda.ro | la-Vaslui.ro     |     la-Zalau.ro

eSante.ro     |     Journaux.ro     |     laTele.ro     |     Magasins.ro     |     Medecin.ro     |     Universites.ro

©2014